Aanmelden van defecten (RMA)

RMA's kunnen aangevraagd worden via de portal. Vul hier de benodigde gegevens in en druk het formulier af. Wanneer u het product met bijgevoegd formulier naar ons retourneert nemen wij de aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling. Om misverstanden te voorkomen is het belangrijk dat u eerst een aantal punten goed controleert voor u zelf. Deze punten worden vermeld tijdens de aanvraag. 

Het ontvangen RMA formulier dient te worden ondertekend en meegestuurd met het product.

De kosten van het verzenden van het product naar Valadis zijn voor rekening van de wederverkoper. Ongefrankeerde goederen worden niet geaccepteerd. De klant is zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar Valadis. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering van Valadis.

Wanneer u een RMA heeft aangevraagd, kunt u het product (de producten) naar ons toesturen, alvorens de autorisatie van retourneren zal vervallen.

Over het verloop van de RMA procedure wordt middels de portal gecorrespondeerd

 Exoneratie clausules t.a.v. het bovenstaande:

  1. Afhandeling wordt alleen verricht voor apparaten die direct of indirect door Valadis geleverd zijn en waarvoor geen expliciete andere afspraken met de wederverkoper zijn gemaakt. De bewijsvoering hiervan ligt bij de wederverkoper.
  2. Indien het probleem niet door de technische dienst kan worden gereproduceerd wordt EUR 85 aan onderzoeks- en verzendkosten in rekening gebracht.
  3. Indien het probleem kan worden opgelost door de firmware (software) in het apparaat te vervangen wordt EUR 85 aan onderzoeks- en verzendkosten in rekening gebracht.
  4. Indien het probleem kan worden opgelost door de instellingen in het apparaat te veranderen wordt EUR 85 aan onderzoeks- en verzendkosten in rekening gebracht.
  5. Indien het product retour is gestuurd op uitdrukkelijk verzoek van één van de helpdesks van Valadis worden er nooit onderzoeks- en verzendkosten in rekening gebracht. Dit is een uitzondering op punt 2, 3 en 4.
  6. Defecten veroorzaakt door blikseminslag, waterschade e.d. vallen niet onder garantie. Daaruit voortvloeiende kosten moeten door de klant op zijn of haar verzekering worden verhaald.

De kosten van het verzenden van het product naar Valadis zijn voor rekening van de wederverkoper. Ongefrankeerde goederen worden niet geaccepteerd. De klant is zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens transport naar Valadis. Dit kan niet worden verhaald op de transportverzekering van Valadis.

De wederverkoper ontvangt na ontvangst een credit ter waarde van de inkoopprijs op het moment van de aanvraag van de commerciële retourzending, minus door Valadis in rekening gebrachte kosten. Valadis behoudt zich het recht voor per teruggezonden product 10% van de waarde van het product als kosten voor terugname in rekening te brengen, met een minimum van EUR 85 per product. Over het verloop van de procedure van de commerciële retourzending wordt uitsluitend per e-mail gecorrespondeerd ( sales@valadis.nl)

Naar RMA aanvraag (klantportal)